TESORO COLADA EVIL G3NL – mechanická hliníková klávesnice

První guest post od mého přítele. Slíbili jsme recenzi a prozatím nebudeme kvůli jedné věci zakládat samostatný blog. Možná časem, když se rozhodneme tímto směrem ubírat. Nebudu zdržovat a představíme vám náš domácí "poklad".



Na úvod bych měl asi napsat, že se jedná o moji první vyloženě herní klávesnici v životě. Do nedávna jsem si říkal, že mi po předchozích zkušenostech bohatě stačí obyčejná klávesnice za dvě stovky. V minulosti jsem totiž pár dražších klávesnic měl a nebyl jsem vůbec spokojený. Multimediální klávesnice s hromadou tlačítek na otevírání všeho možného se asi po půl roce zbláznila a občas to vypadalo, že na PC někdo pracuje i přesto, že se jí nikdo nedotýkal (občas otevřela nějakou složku, nebo si ji rovnou vytvořila, případně otevřela Word a vyplodila tam hromady znaků). Samozřejmě skončila v koši a nahradila ji klávesnice, kterou jsem používal předtím. Po čase jsem si domů přinesl bezdrátovou klávesnici, která měla paradoxně menší dosah, než klávesnice drátová. Ve skutečnosti se přijímač a klávesnice museli skoro dotýkat, aby to fungovalo. Po neúspěšných pokusech o reklamování skončila bůhví kde a nahradila ji opět obyčejná klávesnice za stovku. Od té doby jsem v podstatě klávesnici neřešil. 

Nedávno jsem na Facebooku narazil na firmu Tesoro, jejíž produkty mě ihned zaujaly. Nicméně jsem po předchozích zkušenostech hodně váhal. Prohlédl jsem si nějaké fotky, přečetl pár recenzí a začal přemýšlet o koupi některé z nabízených klávesnic. Velkým překvapením pro mě bylo vyhlášení fotografické soutěže, kde byla jako hlavní cena právě klávesnice Colada. Soutěže jsem se zúčastnil a klávesnici vyhrál

Klávesnice dorazila hned druhý den po ukončení soutěže, což mi udělalo opravdu radost. Po rozbalení balíku mi bylo hned jasné, že tohle je úplně jiná liga. Klávesnice je těžší, než je obvyklé. Je to hlavně díky hliníkovému krytu a malou část hmotnosti určitě přidají i mechanická tlačítka. Dále mě zaujal USB hub s konektory na sluchátka i mikrofon. Jak jsem později zjistil, ne všechna sluchátka jdou bez problémů zapojit. Je to kvůli vystouplé hraně po obvodu, která brání úplnému zastrčení konektorů s tlustší izolací. Což je ale malý a řešitelný problém. 



Mechanická tlačítka se chovají trochu jinak, než je tomu u běžné klávesnice. První věc, které si všimnete, je typické cvaknutí při stisku tlačítka. Další věc je, že každé tlačítko těsně před sepnutím klade větší odpor. Díky těmto dvěma funkcím máte naprostou jistotu, že jste klávesu nezmáčkli jen napůl. Každé tlačítko má dále LED podsvícení, které má několik režimů: vypnuté, poloviční intenzita, maximální intenzita,dimming“ (pulzování) a osvětlení herních kláves (2 režimy). Barvu podsvícení nelze měnit.



 




Klávesnice má celkem pět herních profilů, mezi kterými můžete libovolně přepínat. Ke každému profilu můžete navíc přiřadit libovolnou barvu, kterou bude mít boční podsvícení klávesnice. Také můžete zapnout funkci „dimming“ nebo „color loop“ (přepíná postupně barvy). V případě, že zapnete herní režim, nebo zvolíte některý z herních profilů, klávesnice deaktivuje klávesu „Windows“ a vy si díky tomu při nechtěném stisku nepřerušíte hru. Všechny základní klávesy jsou programovatelné, takže můžete na každou klávesu přiřadit makro, aplikaci nebo klidně jinou klávesu (využijete například u her, které nemají možnost měnit konfiguraci). Případně můžete použít tři klávesy pod mezerníkem, které slouží k rychlému nahrávání maker přímo ve hře. Tyto makra můžete využít krátkodobě a poté nahradit jinými, nebo si je uložit pro pozdější použití a přiřadit je třeba na jinou klávesu. Veškerá makra a konfigurace kláves se vám samozřejmě uloží pouze do zvoleného profilu.



Aplikace, kde si nastavíte vše pro používání klávesnice.


Klávesnice se velikostí příliš neliší od ostatních (monitor 23") // Jirkovo - pracovní / herní místo

Závěrem bych řekl, že klávesnice je vhodná nejen na hry, ale i pro běžnou práci na počítači. Nepotí se na ní ruce (díky hliníkovému krytu) a ani při delším psaní není cítit únava.


Klávesnici seženete na ALZA.CZ, či na tutty a cena se pohybuje kolem 4 300,- Kč

Hraje váš přítel/kamarád/známý na počítači ? Tohle by určitě ocenil na Vánoce ;)



Můj názor

Já jsem si klávesnici samozřejmě zkusila také a mohu vám na ni taky něco napráskat. A nebudu tak shovívavá jako Jiřík :)

První co musím vytknout a byla bych kvůli tomu schopná klávesnici vrátit (kdybych si ji koupila), je hlučnost kláves. Psali jste někdy na psacím stroji ? Nemyslím ten úplně starej, ale už nějakej novější. Tak přesně takovej rámus ty tlačítka dělaj (věřte mi, usínám u toho). Upřímně, po 2 týdnech jsem si už zvykla a tak nějak to vypouštím (stejně jako tikot starých hodin), ale prvních pár dnů bylo opravdu kritických (už jsem i zvažovala, že přítele odstěhuju s počítačem do jiného pokoje).

Ale nebudu zlá. Klávesnice má tolik plusů, že tohle je jen malé mínus (pro někoho). Já jsem toho názoru, že by to šlo vyrobit s tišším chodem, Jiří mě přesvědčuje, že v tom je ten fígl mechanických kláves. Neberu mu to. 

Myslíte, že toužím po tom abych tuto klávesnici používala? Ani ne. Ty barvičky a efekty jsou fakt suprový, o tom žádná. Ale klávesy jsou poměrně vysoké - já jsem zvyklá na ty nízkoprofilové.

3 komentáře:

  1. ta je bombová :) já mám na notebooku (macbooku) klávesnici bíle podsvícenou ale zrovna jsem koukala, že při zakoupení takových jakoby nálepek průhledných to může svítit jinak.. :D jsem úplně ujetá na svítící klávesnice.. :)


    >>> N i k o l a M i l l s - beauty and fashion blogger

    >>> N i k o l a M i l l s - beauty and fashion blogger

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si chci taky pořídit podsvětlenou, protože lampička, kterou si svítím je moc silná. Ale prostě si ji nekoupím, dokud tuhletu "nezničím". Už jsem byla "nahlodaná" a chtěla si nějakou objednat, ale pak jsem začala uvažovat a rozhodla se, že dokud tahle funguje, nebudu novou kupovat prostě :D Což může bejt i roky :D

      Vymazat
  2. Přítel také hraje různé hry na počítači, tak měl podobnou herní klávesnici. Vloni na podzim se mu rozbila, což bylo ideální načasování. Měla jsem totiž tip na dárek :-D . I když s jeho pomocí, tak jsem mu koupila novou. Líbily se mu bluetooth klávesnice , tak jsme jednu vybrali a je spokojený :-) .

    OdpovědětVymazat

Vaše komentáře čtu ráda a pokud to není zbytečné, tak samozřejmě odpovím ;)

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS